ЗДО №13, ДНЗ №13 "Ластівка", Вінниця
Вінницька область, Вінницький район

Річний план роботи закладу на 2022-2023н.р.

ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА

комунального закладу

«Дошкільний навчальний заклад № 13

Вінницької міської ради»

БРАСЛАВЕЦЬ ОЛЕНИ БОРИСІВНИ

перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю

за 2022-2023 навчальний рік.

          Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №13 ВМР» «Ластівка» знаходиться за адресою: вулиця Магістратська, 58. Електронна адреса: kzdnz13vmr@gmail.com , сайт: lastivka-vin.dytsadok.org.ua, телефон (0432)599029.

     Всього у закладі 9 груп, з них раннього віку – 1, дошкільного віку – 8 (в т.ч. 2 – спеціальні групи для дітей з порушенням зору та 1 інклюзивна група).

     Прийом дітей до закладу дошкільної освіти в 2022/2023 навчальному році здійснювався відповідно до електронної реєстрації на сайті Вінницької міської ради, згідно заяв батьків, медичних довідок: про стан здоров’я дитини, про щеплення, епідоточення, місця реєстрації. Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах (наказ МОН України від 01.10.2012 № 1059).

Режим роботи закладу: п’ятиденний з 7.00 до 19.30. У закладі діє група з цілодобовим перебуванням дітей (з 7.30 до 7.30).

Мова навчання в закладі дошкільної освіти – українська.

Всі групи повністю укомплектовані згідно віку дітей та відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту».

           Навантаження дітей у формі занять розпочинається з групи раннього віку(третій рік життя). Тривалість прямого навчання упродовж організованої пізнавальної діяльності однієї дитини або окремої групи дітей відповідає вимогам освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина» та гранично допустимого навантаження на дитину.

У 2022-2023 навчальному році ЗДО працював відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти, за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», освітньою програмою ЗДО.

Керуючись основними державними документами, які регламентують діяльність закладу, педагоги працюють над створенням розвивального середовища і необхідних умов для розвитку потреб та інтересів кожної дитини, її духовного зростання та фізичної досконалості. При визначенні освітніх завдань були враховані сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за попередній навчальний рік, можливості колективу, а саме:

1.Продовжити забезпечення відповідних умов для використання здоров`яформуючих та здоров`язбережувальних технологій в умовах ЗДО.

 

2.Поглибити роботу педагогів щодо ранньої етнізації та соціалізації дитини-дошкільника через ознайомлення з народним декоративно-прикладним мистецтвом.

 

3.Формування у дітей дошкільного віку  основ екокультури та осмисленного ставлення до живої природи.

 

           Організація освітнього процесу здійснюється згідно з Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про захист дитинства», Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні.

          Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти протягом року доклав всіх зусиль для того, щоб освітній процес мав особистісно-орієнтовне спрямування; працював над  усуненням недоліків за попередній навчальний рік та удосконаленням організації освітнього процесу у 2022–2023 навчальному році.

   Педагогічна рада, методична рада, творча група, рада закладу спрямувала зусилля на вирішення наступних питань:

 - організовувати роботу педагогічного колективу щодо забезпечення системного підходу до інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у освітнє середовище ЗДО;

 - забезпечувати відповідні умови для використання здоров`яформуючих та здоров`язбережувальних технологій в умовах ЗДО;

 - сприяти ранній етнізації та соціалізації дитини-дошкільника через ознайомлення з народним декоративно-прикладним мистецтвом;

 - оптимізувати  роботу колективу з основ безпеки життєдіяльності дитини та формування її свідомого ставлення до цінності власного життя;

 - удосконалення роботи щодо створення предметно-ігрового середовища та психологічного комфорту для перебування дітей у закладі;

   - урахування вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини під час підготовки організованої діяльності;

   - дотримання системності та послідовності у роботі з дитячим колективом та в індивідуальній роботі з кожною дитиною;

   - продовження пошуків нових форм cпівпраці з батьками;

   - удосконалення та систематизація особистих навчально-методичних комплексів та ефективне їх використання у роботі;

   - підвищення теоретичного рівня і фахової підготовки педагогів, їх самоосвіта.

 

Аналіз оцінювання виконання річних завдань 2022 - 2023 навчального року показав, що головними завданнями для вдосконалення роботи методичної служби на наступний період розвитку є:

  • удосконалення системи регулювання рівня професійної компетентності педагогів на основі особистісно-зорієнтованого підходу;
  • створення умов для досягнення стійкої мотивації пе­дагогів на зростання професійної майстерності, на мобільність колективу щодо впровадження новітніх технологій;
  • сприяння становленню співробітницьких взаємин між колеґами, співпраці досвідчених педагогів і молодих спеціалістів;
  • закріплення навичок керування самоосвітою.

 

Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом  заклад освіти забезпечений на 99% (вакансія асистент вихователя інклюзивної групи), про що свідчить аналіз статистичних даних складу педагогічного колективу та соціально - дидактичний аудит.

Кількісно - якісний склад педагогічних кадрів в  КЗ «ДНЗ №13 ВМР»

 

         Якісний склад

Кількість

%

Вища освіта

13

52

Бакалавр

0

0

Середня спеціальна освіта

11

48

 

Кваліфікаційна категорія, звання

Кількість

%

Вища категорія

4

16

I категорія

7

20

II категорія

1

8

Спеціаліст

1

8

11т.р.

11

48

Звання

«Вихователь-методист»

3

12

 

           Велике значення надавалось підвищенню фахової майстерності педагогів. За планом проводилися засідання педагогічної ради, консультації для педагогів, семінари-практикуми, індивідуальні навчання. Педагоги закладу брали участь у роботі методоб’єднань міста (онлайн), де обмінювались досвідом роботи та знайомились з новими технологіями.

          Аудит відповідності доводить, що за параметрами колектив закладу знаходиться на достатньому рівні. Парамертний рівень освіти, стажу педагогічної діяльності за підрахунками дорівнює нормі. Організація методичної роботи з педагогічним колективом має діагностично-прогностичний характер. Для безперервного відстеження результативності різних форм  методичної роботи вихователем-методистом постійно протягом року проводився педагогічний моніторинг, основним з завдань якого було – виявлення позитивної (негативної) динаміки розвитку професіоналізму педагогів. Результати зафіксовані в індивідуальних папках педагогів.

Аналіз діагностування професійної майстерності педагогів

Високий рівень майстерності (жовтий) – 19 педагогів

Достатній рівень (червоний) – 5 педагогів

Критичний рівень  (синій) – немає

      30 % - достатній рівень (синій)

     70 % - високий

     рівень (червоний)

 

 

Рівень кваліфікації за статистичними підрахунками дорівнює нормі; рівень освіти за статистичними підрахунками дорівнює оптимуму, рівень стажу педагогічної діяльності за статистичними підрахунками дорівнює нормі, рівень вікових меж за статистичними підрахунками дорівнює оптимуму. Отже, результати соціально-дидактичного аудиту засвідчують, що педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 13 ВМР» може здійснювати інноваційну діяльність як на рівні впровадження, так і на рівні розробки власних експериментальних технологій.

      Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповід­но до чинного Положення про атестацію педагогічних працівни­ків. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфі­кації педагогічних працівників.

      Адміністрація створює оптимальні умови для постійного про­фесійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних мож­ливостей кожного: у поточному році проатестовано 3 педагога (Дмитрієнко В. на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії», Чикаленко І. на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії», Гребенюк Г. на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії», Курси підвищення кваліфікації проходять 7 педагогів.

     Значна увага приділяється створенню мікрогруп за психологічною сумісністю, враховуються кваліфікаційні характеристики, стаж роботи з дітьми, професійно-індивідуальна спрямованість, креативність, ініціативність, творчий потенціал, рівень емпатії та загальні інтереси, що сприяє покращенню результативності роботи.

Наразі є проблемою неукомплектованість закладу кадрами. Так, на початок навчального року у закладі була одна вакансія асистента вихователя; на кінець навчального року – 1 вакансія вихователя, 1 вакансія асистента вихователя та 1 вакансія помічника вихователя.

Організовувалися різноманітні форми роботи, спрямовані на розв’язання пріоритетних завдань: педагогічні ради, різні види семінарів, педагогічні години та консультації, педагогічні читання, творчі майстерні, тощо. Ефективність методичної роботи підсилювалася впровадженням інтерактивних форм та методів роботи: ділові ігри, круглі столи, кейстехнології, методичні фестивалі, педагогічні діалоги, дискусії, тренінги, презентації, конкурси та інші. Чітка конкретизація питань, актуальних для педагогів, досягла своєї мети, налаштувала їх на плідну роботу, дозволила розібрати детально проблеми, що турбують, знайти шляхи їх вирішення. Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Статут дошкільного навчального закладу та Базовий компонент дошкільної освіти визначають педагогічну раду, як найголовнішу форму роботи з педагогічними кадрами. Засідання педагогічної ради в закладі були підпорядковані пріоритетним завданням на навчальний рік: 1.«Використання здоров`яформуючих та здоров`язбережувальних технологій в умовах ЗДО»; 2. «Етнізація та соціалізація дитини-дошкільника через ознайомлення з народним декоративно-прикладним мистецтвом»; 3. «Оптимізація співпраці колективу та батьків з основ безпеки життєдіяльності дитини та формування її свідомого ставлення до цінностей власного життя». Педагогічні ради були проведені на науковій основі, відзначались актуальністю, науковістю, педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Педагоги активно включалися до обговорення під час інтерактивних ігор, круглих столів, тренінгів, інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації з власного досвіду роботи, тощо. В рамках підготовки до педагогічних рад проводились методичні заходи, спрямовані на поглиблене вивчення проблеми, здійснювався моніторинг освітнього процесу з даного напрямку, а ухвалені рішення педагогічних рад були спрямовані на покращення якості освітнього процесу з питань, що розглядалися.   Підвищенню професійної компетентності педагогів позитивно сприяла така форма методичної роботи, як колективний перегляд занять, які були побудовані таким чином, щоб вихователі мали змогу на практиці побачити реалізацію завдань Базового компонента дошкільної освіти, нові підходи до організації освітнього процесу, застосування інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання. На високому методичному рівні були проведені: інтегровані заняття: «Досліджуємо повітря»(інтегроване заняття для дітей старшої групи з пріоритетом дошуково-дослідницької діяльності), вихователь  І.Низькова; «Про корисні апельсини – насолоду для дитини» (інтегроване заняття для дітей молодшої групи), вихователь,  М.Рожко; «Україна колядує» (музична розвага для дітей старшого віку ), Т.Левченко; «Ось цибулька для салату, вітамінами багата»(інтегроване заняття для дітей молодшої групи),  А.Романенко; «Диво-глину дослідили й з неї поросят зліпили» (інтегроване заняття для дітей спецгрупи з порушенням зору), О.Сухова; «Природі ми допомагали і комашиний світ вивчали» (інтегроване заняття для дітей середньої групи), Л.Левицька.

      Систематизації та розширенню знань педагогів сприяли проведені протягом року семінар-практикум, круглий стіл, тренінг, брейн-ринг, педагогічні читання. Так, розширити та поглибити знання з питань української культури; сприяти етнізації та соціалізації дітей через ознайомлення з народним декоративно-прикладним мистецтвом в закладі дошкільної освіти, володіти теорією питання, підвищити та удосконалити фаховий рівень педагогічної майстерності педагоги змогли у ході  семінару-практикуму « Рання етнізація та соціалізація дитини-дошкільника через ознайомлення з народними промислами та декоративно-прикладним мистецтвом України » (керівник Т.Дармограй).

     Удосконалити педагогічні знання та практичні уміння з питань використання здоров`яформуючих та здоров`язбережувальних технологій в умовах ЗДО, формування свідомої, осмисленої позиції дитини до цінності власного здоров`я, поліпшити якість освітнього процесу, його методичне забезпечення педагоги змогли під час 5-ти засідань творчої групи                             «Використання здоров`яформуючих та здоров`язбережувальних технологій в умовах ЗДО», 2-й рік роботи (керівник О.Сухова).

     Сприяли творчому та професійному зростанню педагогів і інші форми роботи. Зокрема індивідуальні та групові консультації для музичних керівників, вчителів-дефектологів, молодих педагогів, вихователів груп раннього віку тощо. Чітка конкретизація питань актуальних для вузького кола педагогів досягла своєї мети, налаштувала їх на плідну роботу, дозволила розібрати детально проблеми, що турбують, знайти шляхи їх вирішення. Всі форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння педагогами актуальності питань що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу освітнього процесу, його позитивних сторін та невдач, необхідності якісних і суттєвих змін з метою реалізації поставлених завдань. На допомогу педагогічним працівникам в методичному кабінеті систематизовано дитячу художню та методичну літературу, зразки планування, проведення тематичних тижнів, консультації (педагогічного, методичного, психологічного змісту), методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження відповідності знань дітей програмовим вимогам для здійснення індивідуального та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи. Регулярно організовувалися виставки як епізодичні, так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «На допомогу молодому педагогу», виставки до проведення декадників, тижневиків, педагогічних нарад, оформлення осередків, діяли інформаційно-методичні куточки.

      Упродовж всього навчального року проводилась робота над підтриманням іміджу ЗДО: з метою висвітлення діяльності закладу, популяризації та інформаційної відкритості для всіх, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвитку дітей, працює сайт закладу та група у соціальній мережі Facebook, інформація на яких постійно оновлювалась. Робота сайту та групи у фейсбук направлена на об’єктивне інформування громадськості про діяльність закладу та включення його в єдиний освітній інформаційний простір мережі Інтернет. Робота з організації освітнього процесу носила науково-методичний і пошуковий характер. Свої відносини з дітьми педагоги будували на основі педагогіки співробітництва та гуманізму, використовуючи особистісноорієнтований підхід.

          Державні програми, за якими будувався освітній процес: - Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція); - комплексна освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Вертугіна В. М. та ін.);

- парціальні освітні програми: - Програмно-методичний комплекс для спеціалізованих груп з порушеннями зору. «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3до 6 років (авт. Лохвицька Л.В.);  «Музично-казкові намистинки: оздоровчо-освітня робота з дітьми» (авт.Трофімченко І.Є.)

          Результативність діяльності педагогічного колективу – це якість надання освітніх послуг завдяки впровадженню інновацій та інтерактивних технологій. В закладі триває пошук способів підвищення ефективності освітнього процесу, нових ресурсів для досягнення кращих результатів в дошкільній освіті. Наші педагоги не задовольняються традиційними підходами, а налаштовані на творчість, експериментування; здатні розв'язувати нестандартні завдання, сприймати нововведення та освоювати їх. Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку закладу. У ЗДО активно впроваджуються такі інновації: • Інноваційні методики: − «Виховання казкою». Автор Л.Фесюкова (педагоги групи № 5); − «Розвиток уяви та мовлення дітей». Автор Л. Фесюкова (педагоги групи № 7); − «Розвиток творчих здібностей дітей на заняттях з малювання». Автор Л. Шульга (педагоги групи № 3, № 6); - «Логічні блоки Дьєнеша» (вчитель-дефектолог О.Низькова).

      Вихователям вдалося поступово долати стереотипи використання стандартних занять і сміливо впроваджувати заняття інтегрованого типу, що і підвищило рівень результативності освітнього процесу. Педагогічний колектив зумів добитись на практиці принципу розвиваючого навчання, зробити педагогічний процес цікавим, творчим, пізнавальним. Слід відмітити педагогів В.Дмитрієнко, Л.Вержбицьку, Т.Дармограй, А.Романенко, І.Чикаленко, Л.Левицьку, О.Низькову освітня робота яких носить сучасний, інтерактивний характер, відзначалася високою ефективністю, одержанням позитивних результатів у навчанні та вихованні дітей. Добре продумане та логічно вибудуване планування роботи дозволило цим педагогам охопити весь спектр програмових завдань своєї вікової групи та доцільно розподілити їх на різні види діяльності, а належне дидактичне забезпечення навчання, використання інноваційних технологій, проведення різних видів та типів занять, належним чином організована робота дозволила досягти високого рівня знань та умінь вихованців.

У закладі створені безпечні, комфортні та доступні умови для перебування, розвитку, виховання та навчання дітей та праці. Територія дитячого садка огороджена, добре озеленена, обладнана розвивальними ігровими майданчиками, квітниками, городами та спортивним майданчиком для проведення ефективної освітньої діяльності. Прибирання території здійснюється вчасно та якісно. В інклюзивній групі створено умови для організації освітнього процесу, інтеграції та соціальної адаптації здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами. Територія, будівля та приміщення закладу мають належні умови, є безпечними та доступними.

В нашому закладі є дві групи для дітей з порушеннями зору, де діти навчаються основним навичкам гігієни зору, а також, якщо це необхідно, і користуванню окулярами. За допомогою фіхівців садочка у дітей розвиваються всі елементи зорового сприймання: здатність бачити близько і далеко; спостереження за предметами, які рухаються;  вміння  розрізняти форму та величину предметів, колір, матеріал, з якого вони зроблені, розглядати картинки, орієнтуватися в просторі. Розвиток зорових функцій доповнюється також розвитком слуху, нюху, дотиком. З вихованцями групи спеціального призначення працюють два вчителя-дефектолога. Вихователі цих груп слідкують за правильним носінням дітьми окулярів, знають, що кожній гостроті зору відповідає своє робоче місце, вчать дітей новим іграм , враховуючи гостроту зору та діагноз, на заняттях обов’язково включають корекційні завдання.

      У закладі проводиться планомірна робота з питань фізкультурнооздоровчої роботи. У режимі дня витримані в часі і вимогах щоденні фізкультурні заняття та заняття на свіжому повітрі, піші переходи. Щоденно проводиться ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, корегуючі вправи, фізкультурні розваги. Приділяється достатньо часу для бігу, лазіння, підлізання, метання, стрибків, виконання вправ, що сприяють розвитку рівноваги.

     Слід відзначити, що педагоги закладу систематично здійснюють роботу з охорони життя і здоров’я дітей, попередження дитячого травматизму, навчання вихованців правилам особистої безпеки, дорожнього руху, протипожежної безпеки. В усіх групах створене доцільне мобільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності. Планомірно проводилась робота з обдарованими дітьми.

     З метою розвитку індивідуальних нахилів, творчих здібностей дітей в закладі функціонували такі гуртки: «Сонячні нотки» - навчання дітей грі на музичних інструментах (керівник О.Меднік), гурток еколого-народознавчий «Зелена аптека лікаря Айболить» (керівник М.Низькова), гурток «Школа паперових чудес» (керівник В.Романенко), гурток «Зоряна мрія» (хореографія), керівник Т.Левченко,  «Пілатес», керівник  тренер з пілатесу та аеробіки О.Чорна. Виконуючи  основні завдання дошкільної освіти, в закладі організована робота гуртка "Пілатес". Пілатес – це комплекс вправ для всього тіла, який розвиває гнучкість і рухливість. Це один з найбільш безпечних видів тренувань. Жодні інші вправи не впливають на тіло настільки м'яко, одночасно зміцнюючи його. Тренування за системою "Пілатес" такі безпечні, що фізіотерапевти та спортивні лікарі радять використовувати їх для відновлювальної терапії навіть після травм хребта.

      Педагогічний колектив закладу постійно підвищує свою професійну компетентність у різний спосіб: відвідують семінари, майстер класи, активно переглядають вебінари відомих науковців та практиків. Методичну допомогу педагогічним працівникам та поширення серед батьків педагогічних знань щодо забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок надає вихователь-методист Г.Гребенюк.

    Якість освіти значною мірою залежить від забезпечення наступності між суміжними освітніми ланками. Так, на етапі дошкільної освіти реалізація наступності полягає у формуванні в дітей старшого дошкільного віку готовності до шкільного життя. А на етапі початкового шкільного навчання – в урахуванні того рівня сформованості життєвих компетенцій, з яким дитина прийшла до школи, і опорі на нього. Такий підхід забезпечує поступальний природний розвиток особистості дитини.

   В роботі зі старшими дошкільниками важливо посилити ціннісні аспекти виховного значення та забезпечити наступність в роботі закладу дошкільної освіти і початкової школи з реалізації завдань духовного, трудового виховання. На жаль, в зв`язку з воєнним станом та карантинними заходами, наші вихованці не відвідували уроки у школі, а школярі не брали участь у святах та виставках ЗДО, але робота здійснювалась у дистанційному форматі.

       Освітній процес в закладі передбачає чергування різних видів діяльності. Заняття плануються з урахуванням розумового і фізичного навантаження. Нижче подаються узагальнені результати педагогічного обстеження дітей на рівень знань, умінь, навичок відповідно до вимог програми «Дитина».

 

Рівень сформованості логіко-математичної компетенції дітей

(станом на 31.05.2023р.)

 

 

Старша № 2

Старша №  4

Високий

15

13

Достатній

20

22

Середній

2

2

  

Тобто, вихованці нашого садка мають в середньому достатній і високий рівень логіко-математичної компетенції.

 

Рівень сформованості мовленнєвої компетенції старших дошкільників(станом на 31.05.2023р.)

 

 

Старша група №2

Старша група №4

Високий

14

15

Достатній

19

17

Середній

4

5

   Такий результат обстеження пояснюється тим, що у дітей старшого дошкільного віку уже сформоване діалогічне мовлення, вміння вільно спілкуватися, збагачений словниковий запас.

Моніторинґ стану готовності до шкільного життя дітей-випускників показав:

  • За психологічними критеріями з 64 обстежених дітей готові до шкільного життя  випускників: 52 – високий і достатній рівень,  12– середній.
  • За педагогічними критеріями з 64 обстежених до шкільного життя готові: 64 випускників, з них 60 випускників високого і достатнього рівня, 4 – середнього.

 

 

Психологічний критерій

Педагогічний критерій

Високий і достатній рівень

50

52

Середній рівень

12

10

 

Окреслилась позитивна динаміка щодо готовності дітей до шкільного життя.

 

Аналіз психологічної готовності до школи показав, що:

  • високий рівень готовності мають 49% дітей;
  • достатній рівень – 31%;
  • середній рівень – 20%;

 

 

 

Діти-випускники мають: на достатньому і високому рівні (55%) розвинуті психічні процеси, добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів; середній (34%) рівень працездатності; достатній (40%) і середній (45%) рівень розумової активності; сформовані навички навчальної діяльності (93%); діти мають достатній і середній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків; на достатньому рівні розвинуті дії мислення: серіація, класифікація, абстрагування; 10% дітей-випускників мають порушення у вимові звуків, що знизило результати засвоєння розділів програми з навчання мови; у дітей-випускників сформована мотивація на шкільні види діяльності – 85%, внутрішня позиція учня – група № 2 – 71%, група № 4 – 73%; ефективність системи підготовки дітей до школи 62% (високий та достатній рівень).

   До школи випустили 64 вихованця дошкільного закладу, що на 1 дитину менше, ніж в минулому році.

 

Кількісні показники щодо випуску дітей до школи за період

з 2019  по 2023 р.р.

 

Рік випуску

2019

2020

2021

2022

2023

Кількість дітей

75

68

75

74

64

 

   Вихователі старших груп Низькова М.В., Низькова М.І., Маляренко Л.В., Чистяк І.М. приклали багато зусиль для того, щоб підготувати дітей до шкільного життя. Майже всі діти мають хороші знання з різних розділів програми, психологічно готові до шкільного життя.

   В КЗ «ДНЗ № 13 ВМР» навчаються та виховуються діти із порушеннями зору та одна дитина з особливими освітніми потребами (затримка психічного розвитку). Тому зусилля вихователів, дефектологів, медсестер спільно з батьками були підпорядковані природі дитини, її індивідуальним особливостям розвитку, де головною проблемою залишається корекція, реабілітація та оздоровлення дітей.

Фізкультурно-оздоровча робота та медичне обслуговування

           Відповідно до вимог Міністерства охорони здоров’я в закладі дошкільної освіти здійснюється медичне обслуговування дошкільників. Старша медсестра Ю.Скрипник завжди уважно ставиться до дітей, батьків, вчасно проводить індивідуальні та групові консультації з питань охорони здоров’я.

           Вся медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, як того вимагає Закон України «Про дошкільну освіту».

           У КЗ «ДНЗ №13 ВМР» проводяться усі необхідні профілактичні заходи:

-контролюється виконання санітарно-гігієнічних норм працівниками закладу на всіх ділянках;

-здійснюється щоденний огляд дошкільників при прийомі у заклад;

проводиться інформаційна робота для батьків через соціальні мережі, сайт закладу, куточки в групах, в медпункті;

-розроблена тематика для медико-педагогічних нарад

проводяться усі санітарно-гігієнічні заходи протидії коронавірусу.

Пріоритетними у 2022/2023 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України (нова редакція), Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»,  інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 №1/9-456 р.«Щодо організаціі фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах». 

Варто зазначити, що в закладі створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців. У наявності спортивне обладнання, інвентар, дидактичний матеріал. В методичному кабінеті достатня кількість літератури з фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят. Для занять на свіжому повітрі облаштовано ігрові майданчики. Проте потребує облаштування спортивний майданчик.

Спортивне обладнання має естетичний вигляд, відповідає санітарно–гігієнічним вимогам та розміщено в доступному для дітей місці.

Отже, можна стверджувати, що в закладі та групах створені належні умови для ефективного здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи, збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Велику увагу протягом навчального року колектив закладу дошкільної освіти приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна оздоровчо-профілактична робота з педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Адміністрація закладу, педагоги, медичні сестри, здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів та підтримують інтерес дітей до власного здоров’я.

Упродовж року старшою медичними сестрою здійснювалась оцінка організації рухового режиму, проведення різних форм роботи з фізичного виховання. Вихователь-методист контролювала заняття з фізичного розвитку, їх доцільність, систематичність, тривалість, розподіл часу між структурними частинами, програмовий зміст, послідовність дібраних форм роботи з дітьми, їхнє дозування, раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентарю, відповідність вибору теми і змісту заходів, окресленим завданням та обраній формі проведення, ступінь реалізації поставлених завдань.

           Пріоритетними були і залишаються використання нетрадиційних форм та методів оздоровлення дошкільників та здоров’язберігаючі аспекти. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів щодо формування у дітей мотивації здоров’я і навичок здорового способу життя.

            Фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО проводиться на високому рівні. Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні свята та розваги: «Ми веселі малюки, з спортом дружим залюбки», «Вітаміни смачненькі - діти здоровенькі», «Ростемо дужими - до спорту не байдужими», «Козацькі забави»; дні здоров’я: «Всім малятам треба знати, як здоровими їм стати», «Щоб рости міцними й дужими з вітамінами ми дружимо», «Щоб зими нам не боятись, будем добре гартуватись», «Здоровому роду - нема переводу», «Сильні, спритні, дужі, бо зі спортом дружим», «Тато, мама і я - дружна сім'я».

          Спостереження за ранковою гімнастикою засвідчили, що педагоги розвивають у дітей рухові навички, які дозволяють виконувати вправи з найменшою затратою енергії. Під час фізкультурних занять відводиться достатньо часу для різних видів основних рухів, виконання вправ, що сприяють корекції постави. Чільне місце в закладі посідають прогулянки. Наявність свіжого повітря, оптимальних фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект, що сприяє підвищенню рівня фізичного розвитку дітей. Систематично проводиться моніторинг основних показників розвитку дітей. Результат фіксується в паспортах  та листах здоров'я. За необхідністю виконується корекційно-відновлювальна робота з дітьми.

            Особлива увага педагогічного колективу приділялась загартуванню дитячого організму. Педагоги широко використовували повсякденні методи оздоровлення: відповідний температурний режим і провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі за різних погодних умов, використання прохолодної води для миття рук, обличчя. Відповідні записи оформлювалися в журналах відвідування дітей та кварцювання-провітрювання.

     Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у забезпеченні посиленого харчування, проведенні занять та розваг на свіжому повітрі.

     

Аналіз рівня захворюваності у 2022 – 2023 н.р.

 

   Всього дітей в КЗ «ДНЗ №13 ВМР» - 254, з них раннього віку – 44, дітей дошкільного віку – 210.

 

 

 

 На підставі системного аналізу захворюваності дітей і медичного моніторинґу можна зробити висновок: отримані результати зумовлено своєчасністю заходів, а саме:

  1. системою профілактично-оздоровлювальних заходів, спрямованою на: пом’якшення адаптації дітей до умов закладу; профілактику сезонного росту захворюваності; виконанням заходів на протидію коронавірусної хвороби; компенсацію весняної вітамінної недостатності; зміцнення імунної системи часто хворіючих дітей; загартування; профілактику зниження зору;
  2. постійним обліком та аналізом проведення протирецидивного курсу оздоровлення;
  3. системою занять з фізичної культури;
  4. корекцією працездатності дітей на заняттях;
  5. індивідуалізацією та диференціацією освітнього процесу (врахування результатів і виконання рекомендацій згідно з моніторинґом стану здоров’я дітей);
  6. постійною співпрацею із сім’єю;
  7. контролем за дотриманням норм і правил гігієни та харчування дошкільників;
  8. контролем за фізичним розвитком дітей;
  9. виявленням глибинних причин відхилень коґнітивної та поведінкової сфери за допомогою проведення медико-психолого-педагогічних консиліумів;
  10. розробкою рекомендацій на допомогу вихователям, постійною роботою методичної ради над теоретичною обізнаністю педагогів і практичною їхньою підготовкою.

Організація харчування

Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами  для  підвищення  опору  дитячого  організму  до        захворювань,   для   нормального   росту  і  розвитку  дітей,  які виховуються у ЗДО. Велика та щоденна робота у нашому закладі проводилася з організації харчування дітей  відповідно до регламентуючих документів: постанова КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (із змінами)»; наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)».

Відповідно  до вимог даної постанови фізіологічні потреби  дітей в основних продуктах при трьохразовому  харчуванні становлять:

  • 1-4 роки - Б:Ж:В - 48:41:183;
  • від  1-4 років становить 1115-1315 калорій.
  • 4-6 (7) років  - Б:Ж:В - 54:51:228; 
  • кількість калорій від 4-6 (7) становить  1360-1615 калорій.

Із введенням нового чотирьохтижневого сезонного  меню, яке  погоджується з Держпродспоживслужбою, в раціоні  дітей збільшиться   кількість різноманітних сезонних овочів та фруктів, свіжих, заморожених, сушених, а також  зелені відповідно  до  встановлених  норм, частота їх включення на сніданок, обід і вечерю. Готові  страви будуть  містити обмежену  кількість солі, цукру та жиру. Картопля у вигляді окремої  страви буде пропонуватись не більще двох разів на  тиждень. Також  пропонуватимуться у харчуванні дітей каші та макаронні вироби у вигляді  самостійних  страв та гарнірів, перевага  надаватиметься кашам з великим вмістом харчових волокон.  

Соки – фруктові, овочеві, ягідні без додавання цукру - 2 рази на тиждень на сніданок або вечерю.

Заклади освіти, які надають послуги з харчування, відповідно до законодавства  зобов’язані впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР.  НАССР  у навчальних закладах – важливий інструмент для контролю безпеки харчування. Адміністрація закладу продовжувала впровадження та постійно підтримувала функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці. Головні завдання системи НАССР, які здійснювалися у нашому закладі у минулому навчальному році це - аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви.

Поетапно  здійснюється  покращення  санітарно-технічного стану харчоблоку. У цьому році було придбано новий посуд, миски, контейнери для зберігання сухофруктів, гігрометр психрометричний. Холодильного обладнання на харчоблоці  достатньо.  Харчоблок  забезпечений окремими холодильниками та морозильними камерами для м’ясної продукції, рибної,   молочної, і холодильник для збереження продуктів, які видані з комори для приготування їжі в харчоблоці. Холодильники забезпечені термометрами. 

Організація харчування дітей у закладі здійснюється сестрою медичною Скрипник Ю.А. У закладі забезпечений щоденний контроль за роботою харчоблоку, дотриманням технології приготування страв, закладкою продуктів, безпечністю і якістю готової продукції. Проводиться аналіз виконанням норм харчування, який 1р.в/кв. надсилається до Держпродспоживслужби. Аналізуючи виконання норм з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитиною за основними продуктами (крупи, бобові, макаронні вироби, овочі, фрукти м’ясо, риба, олія, масло вершкове, сметана, сир, сир твердий, яйця, картопля,  хліб цільнозерновий, соки) показник норм становить за 2023 рік - 70%.  Враховуючи ціну дітодня та зростання цін на продукти харчування не у повному обсязі у раціоні дітей: сир кисломолочний -30 %, риба – 25%, м’ясні вироби – 15%, фрукти свіжі – 60%, молоко – 40%, овочі– 40%, крупи– 20%.

У закладі організація харчування здійснюється за відпрацьованим режимом і графіком харчування, оскільки заклад працює 12 годин, то режим харчування 3-х разовий. Відповідно до типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти  наш заклад повністю укомплектовано працівниками, які здійснюють організацію харчування:

  • шеф-кухар – 1;
  • кухарі – 2;
  • підсобні робітники – 2;
  • комірник – 1.

З працівниками харчоблоку були проведені заняття, згідно плану тематичних навчань, зокрема на теми: 

  • «Про правила поводження із ймовірним фізичним забрудненням продуктів харчування»,
  • «Про умови праці працівників харчоблоку  в умовах адаптивного карантину»,
  • «Правила зберігання та використання хімічних сполук та речовин у зонах поводження з харчовими продуктами»,
  • «Новий порядок організації харчування та нові норми харчування» та інші.

У закладі здійснювався контроль за дотриманням гігієнічних вимог під час організації харчування дітей у групах, проводилась робота щодо формування культурно-гігієнічних навичок та навичок культури поведінки дітей у процесі прийому їжі.

У ЗДО з 01 січня 2023 року встановлена грошова норма вартості харчування одного дня на 1 дитину:

- для дітей раннього  віку (від 1 до 4 років) - 38.00 грн.

- для дітей дошкільного віку (від 4 до 6/7 років) – 52.00 грн. 

Батьківська плата за харчування встановлена у розмірі 75% від вартості харчування: 

  • для дітей раннього  віку (від 1 до 3 років) – 28.50 грн.
  • для дітей дошкільного віку (від 3 до 6 років) – 39 грн.

При організації харчування вихованців закладу здійснювався соціальний захист пільгових категорій дітей.  

   Співпраця зі школою  

          Педагогічний колектив КЗ «ДНЗ №13 ВМР» співпрацює з педагогічним колективом КЗ «Ліцей 3 ім.М.Коцюбинського ВМР». У реалізації нових освітніх завдань початкова школа покликана стати фундаментом, на якому будується засвоєння системи наукових понять. Вона є першим етапом у розвитку інтелектуальних можливостей, формуванні творчих здібностей, самостійності дітей у навчанні, у спрямуванні їхньої навчальної діяльності. Усе це зумовлює й зміну функцій дитячого садка в процесі навчання за Базовим компонентом.

Педагоги школи проводили батьківські збори (онлайн) в старших групах садка, розповідаючи батькам про вимоги сучасної школи.

Співпраця з батьками

          Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім’я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі. Під впливом сім’ї діти перебувають з моменту народження. Там вони отримують інформацію про те, що добре, що погано, як і коли слід себе поводити. Проблемами, які потребують вирішення в співпраці з батьками:

  • підвищення психолого-педагогічної культури батьків;
  • формування позитивно-емоційного ставлення до вихователів;
  • індивідуальний підхід до роботи з сім’ями вихованців закладу;
  • урахування вікових особливостей характеру батьків.

   Безпека життєдіяльності

Робота з безпеки життєдіяльності планувалася відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та проводилася із залученням дітей, батьків та працівників закладу до різних форм роботи: занять, ігрової діяльності, театралізованої діяльності, свят та розваг, конкурсів, бесід (індивідуальні, групові та колективні), екскурсій, читань художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художньої діяльності, психогімнастик, пошуково-дослідницької діяльності, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

В методичному кабінеті зібрано методичний матеріалта художня література за темою, тека з консультаціями, пам’ятками та розробками занять.

У закладі протягом року вихователями були оформлені виставки, фоторепортажі з питань безпеки життедіяльності дітей.

З метою підвищення рівня обізнаності працівників щодо безпеки життєдіяльності вихованців протягом року завідувач та вихователь-методист провели ряд бесід, консультацій та інструктажів для працівників закладу.

Протягом року проводились заняття в групах з питань ознайомлення дітей з правилами безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, навчання дітей безпечної поведінки в оточуючому середовищі, оформлені папки-пересувки з рекомендаціями для батьків щодо безпеки життєдіяльності дітей.

В кожній групі обладнано осередки безпеки. Вихователі систематично проводять практичні заняття щодо опанування дітьми навичок протипожежної, дорожньо-транспортної та іншої безпеки.

Проводилася онлайн та офлайн робота з батьками вихованців: оформлені поради батькам: «Щоб не сталося лиха», «Правила поведінки дітей на воді», «Сонячний/тепловий удар», «Увага! Безпека дітей на дорозі», «Як вберегтися від короно вірусу», які висвітлювалися в Viberгрупах батьків, на сайті закладу, на Facebook-сторінці закладу, також розміщувались консультативні матеріалита спільні творчі роботи з актуальних питань.

У вересні-жовтні 2022 року було організовано та проведено «Місячник цивільного захисту». Заходами були охоплені всі вихованці та працівники ЗДО. Використані різноманітні форми роботи: консультації, круглі столи, тренінги, тематичні заняття, фізкультурно-оздоровчі заходи, ігрова діяльність, розваги, конкурси малюнків. Метою проведення Місячника ЦЗ було поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я під час НС.

У жовтні 2022 року проведено Тижневик протипожежних заходів. Під час якого учасники освітнього процесу ознайомились із законом України «Про пожежну безпеку» та іншими нормативними документами. Працівники прослухали лекційне засідання «Порядок дій під час виникнення пожежі у ЗДО». У рамках тижневика було організовано практичні заняття і навчання з відпрацювання планів евакуації в надзвичайних ситуаціях.

У листопаді 2022 року та квітні 2023 в ЗДО було проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності. Протягом тижневиків в закладі дошкільної освіти проводились тематичні заняття, бесіди, розваги, консультації для вихователів, помічників вихователів. Призначеною особою з питань ЦЗ вихователем-методистом проведено інструктажі з працівниками закладу з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу.

В травні 2023 року було організовано та проведено «Тиждень безпеки дитини». Робота по організації навчання безпеки життєдіяльності спрямувалась у трьох напрямках: робота з дітьми; робота з працівниками ЗДО; робота з батьками вихованців. Для формування уявлень про необхідні знання, уміння та навички щодо безпеки життєдіяльності та вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті з дітьми проводилися тематичні бесіди.   З метою навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях, попередження травмування,  виховання  обачності, турботи про власне життя, розширення знань  дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки було проведено тематичні заняття. Усі заходи сприяли усвідомленню значення безпеки життєдіяльності дітей, допомогли дітям, їх батькам і співробітникам ЗДО узагальнити свої знання про вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях  та про значення здоров’я і безпеки у житті людини.

          Отже, підсумовуючи роботу з безпеки життєдіяльності можна зазначити, що робота з вказаного напряму проводилась на досить високому рівні.

          У відповідності до вимог велась документація закладу дошкільної освіти, систематизована нормативно-правова база з питань ОП, ПБ, ЦЗ, БЖД. Усі працівники закладу обізнані та виконують вимоги законодавчих документів. Своєчасно видавались накази, призначались відповідальні за роботу із запобігання всіх видів дитячого травматизму та відповідальні за життя та здоров'я вихованців під час екскурсій, свят та інших заходів. Своєчасно проводились вступні, первинні, цільові, позапланові інструктажі.

Як результат протягом 2022/2023 навчального року не зафіксовано жодного нещасного випадку з учасниками освітнього процесу.

У закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників ЗДО. Заходи, передбачені планом, по збереженню та зміцненню матеріальної бази виконані повністю. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на виробничих нарадах, педрадах, зборах. Таким чином контроль із питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі 2022 – 2023 н.р. має комплексний характер і вчасно реалізовувався адміністрацією.

          Значна увага приділяється естетичному оформленню закладу. Практично в кожній групі зроблений косметичний ремонт приміщень, поповнені ігрові куточки, придбані методичні посібники, дитячі меблі.

          В зв’язку з воєнним станом, у закладі облаштоване найпростіше укриття у підвальному приміщенні. Укриття забезпечене освітленням, необхідною кількістю питної та технічної води, засобами гігієни, аптечками першої невідкладної медичної допомоги, масками, місцями для сидіння та дозвілля дітей та персоналу, іграшками та іншими необхідними засобами.

Логін: *

Пароль: *